Administrativ assistent

Psykiatriförvaltningen söker Administrativ assistent. Välkommen med din ansökan senast den 27 maj.

Vi erbjuder

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent hos oss har du en central och mångfacetterad roll. Du kommer att ansvara för de anställdas personalakter och uppföljning, vara klinikens HSA-administratör och behjälplig vid anställningar som stöd för våra chefer. Dina arbetsuppgifter kommer vara lite av "spindeln i nätet" då du kommer att vara klinikens kontaktperson gentemot externa leverantörer, skriva protokoll, kontaktman för SÄBE, sköta delegeringar(ECT, läkare, öronakupunktur, Cosmic) m.m.
Till detta kommer du att vara webbredaktör med ansvar för publicering av exempelvis information och jourscheman på Navet och ltkalmar.se samt sköta en del andra administrativa uppgifter.

Vi söker

Kvalifikationer

Vi står inför en spännande utmaning då vi kommer att få nya lokaler som är bättre anpassade för vår verksamhet för att skapa en ännu bättre och säkrare vård med patienten i fokus. Vi söker därför dig som vill vara med i denna utveckling.

Vi söker dig som är administrativt skicklig, gillar struktur, ordning och reda och är väl förtrogen med Landstingets olika IT-system. HR-kompetens/utbildning, är meriterande men inget krav. Personlig lämplighet värderas högt och att ha ett serviceinriktat bemötande gentemot våra medarbetare ser vi som självklart.

Vår arbetsplats

Vi är samlade i en länsövergripande psykiatriförvaltning och vår verksamhet är uppdelad i sex basenheter. Vi är idag totalt ca 600 medarbetare.

Vuxenpsykiatri Söder erbjuder specialistpsykiatrisk vård för södra länets medborgare och består av en psykiatrisk akutmottagning, heldygnsavdelningar, öppenvårdsmottagningar, behandlingsenheter samt en psykiatrisk rehabiliteringsenhet. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med ett meningsfullt och utvecklande arbete- Varje dag!

Inom administrationen på klinikledningen arbetar vi tillsammans för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att kunna göra ett bra arbete. Administrationen består av verksamhetschef, patientsäkerhetssamordnare, bemanningskoordinator, lokal Heromasupport, medicinsk sekreterare och HR-assistent. Vi vet att våra medarbetare tycker att det är roligt att gå till jobbet och hos oss är det är viktigt att arbetsplatsen erbjuder trivsel, trygghet och roliga utmaningar.

Läs mer om landstinget som arbetsgivare

Om tjänsten

Referensnummer:PF:2018:38 Placering/enhet:Psykiatriförvaltningen Anställningsform:Tillsvidareanställd Anställningstid:Tillsvidareanställd Sysselsättningsgrad:Heltid 100% Tillträde:Efter överenskommelse Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning Ansök senast:2018-05-27 Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.